WGSN, (World Global Style Network) ana kuruluş Ascential’ in bir eğilim (trend) tahmin şirketidir. 1998 yılında Batı Londra’ da Julian ve Marc Worth kardeşler tarafından kurulmuştur.
2005 yılından buyana gittikçe büyüyen takipçileri ile çok büyük kitlelere önderlik etmektedir. Trend analizi, araştırma, tekstil, stil ve modanın geçtiği her alana çevrimiçi olarak hizmet veren bir ajanstır.
Dünyanın çok farklı kesimlerinde yaşayan tasarım ve editör ekibi, kullanıcıları adına birçok yere seyahat etmekte dünyanın birçok yerlerinde yaşayan deneyimli yazarlar analiz uzmanları, araştırmacılarla çalışmaktadır. Sınırsız imkânlarıyla müşterilerine en yeni mağazalara çevrimiçi olarak anında ulaşma imkânı sağlamaktadır. Uluslararası moda haberlerini en güncel şekilde arşivlemektedir. WGSN’ in dünya genelinde New York, Hong Kong, SEOUL, Melbourne, Los Angeles ve Tokyo’ da ofisleri bulunmaktadır. Ana merkezi ise Londra’ da bulunmaktadır.
Yapılan anlaşmalar sonucunda, çevrimiçi olarak bu ajans üzerinden VOUGE arşivine de ulaşmak mümkün kılınmıştır. WGSN eğilim tahmin ajansı ekibi ve sosyologlar yıl içinde ortalama 140 moda ve tasarım fuarı izleyerek, tüketici analizleri yapmaktadır. Araştırmalar sonucunda 2 yıl sonrasına yön verecek eğilimler, ana çıkış noktaları, tasarımlarda yenilikler ve alışveriş eğilimleri belirlenmektedir. WGSN’ in eğilim araştırmaları üç aşama ile belirlenmektedir.
WSGN moda dünyasının tercihlerini kararlaştıran, seçimler için bir bütünlük sağlayan, aynı zamanda moda dünyasının takibini kolaylaştıran bir platformdur. Burada renkler, kumaşlar, aksesuarlar ve modanın daha fazlasına ulaşabilirsiniz. Dünyanın lider online araştırma ve trend analizi bilgi servisi olan WGSN, moda ve stil endüstrisine hizmet vermektedir. Ücretli üyelik sistemi ile çalışan site, moda dünyasına yön verir. Dünya genelinde tüm büyük fuarları, defile ve organizasyonları takip ederek gelecek dönemde nelerin trend olacağını belirler. 300 kişilik global tasarım ekibi ile büyük bir titizlikle tüm dünyadaki kreasyonları inceler ve uygun gördükleri parçaları trend raporlarında sunarlar.
87 ülkede 40.000 kullanıcıya ulaşan WGSN üyeleri arasında Armanı, Nokıa, Ralph Lauren, Zara, H&M, Mexx, Indıtex Group, Coca Cola, Bloominglades, Roberto Cavallı, Benetton, M&S, Target, C&A, Guess, Nıke, Paul Smıth, Puma, Hummel, Nıckelodeon, Arcadıa Group, Reebooktommy Hılfıger, Tımberland, Lee, Dolce Gabbana, Wrangler gibi dünyanın tanınmış pek çok markaları yer almaktadır.
Türkiye'den de Bossa, Orta Anadolu, Söktaş, Mudo, Boyner, Tema, Ykm, Koton, Isko, Atalar, Görkem, Oxxo, Yeşim, Atk, Özdoku, Lesvon, Roman, İpekyol, Orka, İkiler, Setre, Hey Tekstil, Lc Waıkıkı, Adil Işık , Cross Jeans, Motor Jeans , Collezıone, Kiğılı, Sevenhıll, Avva, Mavi Jeans, Beymen, Hotic , Defacto, Deniz , Altınyıldız, Gurmen, Rodi Jeans, Akbaşlar, Kimtex, Bozkurt, Greyder, Venus, Saray Halı, Altınbaş, Günkar, Trendyol, Yunsa gibi 150’ ye yakın üyesi bulunmaktadır.
WGSN ekibi tarafından gelecek sezonlara özel hazırlanan orijinal ve yüksek çözünürlüklü, 16.000' den fazla yüklenebilir formatta clip-art ve grafik tasarımları ve ulaşılabilir bazı içerikler şu şekildedir;
Dünyanın önde gelen bilgisayar programcıları, tasarımcıları ve Levi Strauss & Co, Inditex, Arcadia, ASOS ve Perry Ellis gibi uluslararası firmaların uzmanları tarafından geliştirilen yeni, güçlü ve süper hızlı WGSN’ in bazı özelliklerini özetlersek;